De core van het lichaam is als het fundament van een huis: trainen van de core is belangrijk om bewegingen goed te kunnen uitvoeren en blessures te voorkomen. Goed voor iedereen!

Focus op:

  • Blessurepreventie

  • Voorkomen of verhelpen rugklachten

  • Verbeteren houding

  • Flexibiliteit

Trainen van:

Core

De core bestaat uit de hele romp, dus niet alleen de buikspieren, maar ook de rugspieren.

Benen en billen

Veel blessures komen voort uit een disbalans van de spieren, vooral hardlopers hebben te kampen met heup, knie, scheenbeen/kuit en enkel blessures. Dit komt vaak doordat de been- en bilspieren niet voldoende getraind zijn.

Balans

Door balanstraining worden de stabiliserende spieren rondom de gewrichten getraind. Hierdoor worden heupen, knieën en enkels sterker.

Flexibiliteit

Door stretchen worden de spieren die verkort zijn op de juiste lengte gebracht, waardoor bewegingen goed kunnen worden uitgevoerd.

Houding

Veel rugklachten komen door een verkeerde houding: door het trainen van de rug- en buikspieren en het stretchen van verkorte spieren wordt je houding verbeterd.

Hoe?

Met gebruik van onder andere lichaamsgewicht, dumbells, kettlebells, fitnessbal en dynabands

 

Waar?

Voormalige yogastudio bij De Plek langs de Kanaalweg, tegenover park Cronesteijn. Bij goed weer gaan we naar buiten!

Wanneer?


Woensdagochtend van 09.00 – 10.00 uur.
Bij voldoende aanmeldingen ook op vrijdag van 09.00-10.00 uur.

Meld je aan voor een Gratis Proefles!

Indien je niet binnen 24 uur antwoord hebt ontvangen check dan je spam folder.